До края на годината ще бъдат построени с 25% повече нови модерни търговски площи, но малка част ще отговарят на изискванията на търговците
До края на годината на пазара в Европа ще се появят с 25% повече нови и модерни търговски площи, които да посрещнат засиленото търсене от инвеститорите и търговските вериги, но малка част от тях ще отговорят на изискванията на наемателите.
Данните сочет, че през първите първото полугодие в Европа са отворили врати общо 51 нови мола с обща търговска площ в размер на 1,5 млн. кв. м.
До края на годината, ако сроковете за строителство бъдат спазени, се очаква на европейския пазар да излязат още около 3 млн. кв. м нови модерни търговски площи. Това означава, че общият обем на новите търговски площи в Европа ще достигне около 4,5 млн. кв. м към края на годината, което е с 25% повече в сравнение с обема им от 2011 г.
Най-активната строителна площадка на молове е Турция., където до края на 2022 на пазара на търговски площи в страната ще излязат над 400 хил. кв. м, като около една трета от тях бяха завършени през първото полугодие.
Активното строителство на нови молове в Турция, Русия и Полша дава възможност на търговските вериги да навлязат на тези пазари. В Европа обаче строителството на нови търговски центрове е „по-скромно“ и възможностите за експанзия на търговците ще останат ограничени.
В моме
нта в Европа в строеж са общо 7,5 млн. кв. м нови търговски площи, като 1,5 млн. от тях се изграждат в Турция, 698 хил. – в Италия, а 612 хил. – в Испания.
Във Великобритания в процес на изграждане са около 120 хил. кв. м нови търговски площи, което е около 1,5% от общия обем новостроящи се търговски площи в Европа.
В Германия в момента се строят молове с обща търговска площ от 400 хил. кв. м.
Източник: Investor.bg